DigiD, wat moet ik daarmee?
Met je persoonlijke DigiD regel je veilig online je zaken met de Nederlandse overheid, zorginstellingen, onderwijsinstellingen én SPF. Ook in het buitenland. Je kunt ook iemand anders machtigen om zaken voor je te regelen.
Digitale communicatie is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Snel even iets opzoeken of je aanmelden voor die leuke avondopleiding. Ook SPF gebruikt digitale middelen om met jou te communiceren over bijvoorbeeld veranderingen in je pensioen. Of voor het delen van algemene informatie en nieuws. Die digitale informatie is altijd en voor iedereen toegankelijk. Het kan daarnaast snel worden aangevuld of bijgewerkt met de laatste gegevens. Jouw persoonlijke informatie en gegevens zijn op ieder moment toegankelijk in het (digitale) pensioenportaal, maar alleen voor jou en na inloggen met DigiD.
Met de komst van nieuwe regels voor pensioen is het belangrijk dat iedereen goed op de hoogte blijft. Voorlopig kunnen we alleen algemene informatie delen, dit doen we vooral via de website van SPF en met digitale nieuwsbrieven. Later kunnen we ook meer persoonlijke informatie delen over wat de nieuwe regels voor jou betekenen. Dit gaat het snelste en het veiligste via het pensioenportaal. Zorg dus dat je goed aangehaakt blijft.
DigiD aanvragen makkelijker vanuit buitenland
DigiD is voor iedereen makkelijk te gebruiken. Via een computer of mobiel apparaat. Vraag jouw DigiD aan en activeer deze via digid.nl. Woon je in het buitenland? Dan is het makkelijker geworden om een DigiD aan te vragen. Je hoeft niet meer naar de balie in Nederland. Via videobellen kun je de aanvraag ook doen vanuit het buitenland. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties beheert de uitvoering van DigiD en is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens voor DigiD.
Voor meer informatie ga naar: digid.nl/aanvragen-en-activeren/