Nieuwsberichten

 
Goed omgaan met klachten Gepubliceerd op: 28-01-2025

Stichting Gouden Oor onderzocht in 2024 voor de tweede keer of wij goed omgaan met klachten en signalen die wij van jullie ontvangen. Dat doet deze stichting in opdracht van de Pensioenfederatie.
Dat begint er natuurlijk mee dat duidelijk is waar je terecht kunt met je klacht (op onze website staat een knop waar je direct je klacht of je compliment, kunt doorgeven).
Daarna gaat het erom of wij goed omgaan met jullie klachten en signalen en daarvan leren.

250128-163031.png (18 KB)

Ook deze keer vindt Stichting Gouden Oor op basis van de door SPF ingevulde vragenlijst dat wij zeer goed omgaan met jullie klachten. Verder vindt de stichting dat wij op een goede manier rapporteren over de klachten en zorgdragen voor aanpassingen in de organisatie of verbeteringen in de dienstverlening als een klacht daar aanleiding toe geeft. Dat drukt de stichting uit met de term dat wij ‘volwassen’ omgaan met klachten.

Wij kunnen ons overigens voorstellen dat niet iedereen die een klacht bij ons indient, dat ook zo ervaart. Bijvoorbeeld omdat wij een klacht niet kunnen honoreren doordat dat in strijd is met het pensioenreglement of wet- en regelgeving. Maar ook bij een afwijzing van een klacht staat zorgvuldig handelen voorop en proberen wij van te de klacht leren.

Wij streven natuurlijk naar het voorkomen van klachten. Maar als er dan toch aanleiding is voor een klacht, zijn we trots op dit oordeel van de stichting. Want wij hechten groot belang aan zorgvuldige afwikkeling van klachten en van de lessen die wij daaruit kunnen trekken.

250128-163051.png (191 KB)

Jouw mening telt!
De nieuwsbrief van SPF (verschijnt 4x per jaar) lees ik .....