Nieuwsbrief juli 2020
 

Het gemak van 'Mijn SPF Pensioen' en de SPF Post-digitaal

Website SPF.JPG (121 KB)De nieuwe website en de ‘Mijn SPF pensioen’-omgeving zijn live. Je kunt nog enige hinder ondervinden van de werkzaamheden die te maken hebben met het omzetten van de oude omgeving naar de nieuwe omgeving. Onze excuses voor het ongemak. We doen er alles aan om de overgang zo geruisloos mogelijk te laten verlopen. Zo kun je bijvoorbeeld hinder ondervinden bij het inloggen met de DigiD app. Logius, de leverancier van DigiD, werkt hier aan.

Verhoogde veiligheid bij inloggen?
Als je in Nederland woont, kun je alleen inloggen met je DigiD. In de toekomst wordt daarnaast de zogenaamde tweeweg authenticatie overal verplicht. Dit wil zeggen dat als je via je DigiD met inlognaam en wachtwoord inlogt, een code via sms ook verplicht is.

Wij hebben dit voor jullie veiligheid direct zo ingericht en om extra kosten in de toekomst te voorkomen.

Woon je in het buitenland en heb je geen DigiD?
Zodra we zijn overgegaan naar de nieuwe ‘Mijn SPF pensioen‘-omgeving sturen we je per post een nieuw wachtwoord waarmee je kunt inloggen. Je gebruikersnaam wordt je BSN. Let dus op dat de oude inloggegevens dan niet meer werken.

Waarom vernieuwing?
De technische levensduur van de huidige omgeving is ten einde. Op de achtergrond werken we al een aantal maanden aan een nieuwe omgeving. De nieuwe omgeving is qua uiterlijk afgestemd op onze website en voor iedere doelgroep aangevuld met specifieke informatie(tegels). Je kunt als deelnemer zelf veel makkelijker gegevens aanpassen zoals je e-mailadres en je post- of buitenlandadres. De pensioenplanner is overzichtelijker en eenvoudiger in te vullen en ook de inbox met je documenten ziet er beter uit. Dat zijn slechts een paar aanpassingen die al een tijdje op ons wensenlijstje stonden. We zijn heel blij met het resultaat. Wij hopen dat je snel gaat kijken hoe de nieuwe ‘Mijn SPF Pensioen’ eruit ziet. En om de nieuwe pensioenplanner via deze link gaat proberen.

Wat vinden onze deelnemers?
Het communicatiepanel van SPF deed de allereerste ervaringen op. ‘Duidelijke structuur, overzichtelijk’, ‘aantrekkelijk en fris’, ‘opgefrist en helemaal van deze tijd’ en ‘positief, snelle selectie c.q. zoektocht mogelijk’, zijn slechts enkele positieve opmerkingen die we ontvingen. Ook had het panel een aantal ideeën voor aanpassingen zoals een chatfunctie. We onderzoeken welke aanpassingen en uitbreidingen we kunnen doorvoeren in versie 2 van het portaal, later dit jaar. Zo blijven we het deelnemersportaal verder ontwikkelen en verbeteren. Laat het ons vooral weten als je een verbetervoorstel hebt.
En heb je interesse om mee te doen in het communicatiepanel, stuur dan een mail naar mark-a-g-w.gerards.@dsm.com.

SPF Post-digitaal en privé e-mailadres
Niet lang na de livegang van de nieuwe ‘Mijn SPF pensioen’-omgeving ontvang je alle post van SPF digitaal. Zo kunnen we je sneller bereiken en besparen we flink wat geld én papier. Milieubewust bezig zijn, vinden we heel belangrijk. We sturen je hierover nog een persoonlijk bericht. Hierin lees je ook hoe je de keuze om je post digitaal of op papier te ontvangen kunt aanpassen. Je ontvangt dat persoonlijk bericht per post, ook als je al digitaal met ons communiceert. Waarom dat zo is, merk je als je de post opent. En denk er bij het eerste keer inloggen alsjeblieft aan dat we het liefst je privé e-mailadres hebben, zodat we je altijd kunnen bereiken.